צילום סנאים

זהו מעין המשך לרשומה על צילום ציפורים. המצלמה החדשה שלי חזרה מטיול להרים של Sequoia National Park יחד עם Mamma Quail שלקחה את המצלמה וגם חברה לכמה ימים בשטח. המצלמה החדשה היא Nikon D500 וגם קניתי לאישתי עדשה כללית Nikon 18-200mm כדי שתוכל לצלם גם פרחים, גם נוף וגם בעלי חיים מבלי להחליף עדשה. שאלתי איך עבדה המצלמה (זה נסיון ראשון שלה) והיא ענתה "בסדר, קצת כבד". ואז הראתה לי צילום של פרח שנמצא רק בגובה רב של ההרים (הם הגיעו לגובה של 3500 מטר לערך) יחד עם עש ששותה צוף. תשפטו אתם אם זה בסדר:

Sierra Columbine and Sphinx Moth
Sierra Columbine and Sphinx Moth – Sequoia National Park

יומיים אחרי שחזרה, נסענו כולם (הרכב מלא ועוד אורחים) לשמונה ימים במרכז ומזרח קליפורניה – ארץ הזהב, שייט על נהר, הרים, עמקים מעבר להרים, הרים עוד יותר גבוהים, אגמים, חזרה דרך Yosemite National Park וכיוצא בזה טיול סטנדרטי בקליפורניה. כמובן שאני עם המצלמה החדשה ועדשת Nikon 200-500mm כדי לצלם בעלי חיים מרחוק ולהרוס את הגב. מבחינתי הטיול יצא בסוף בסימן סנאים. אמנם ראיתי וצילמתי ציפורים יפות, מהן אפילו חדשות ואחת נדירה מאד בקליפורניה, אבל ראינו סנאים לרוב ואני מביא פה שישה מינים שונים. את כתיבת  סיפורי הדרך עם שלל צילומים אשאיר ל Mamma Quail.

אתחיל בביקור בשמורה Calaveras Big Trees State Park. המקום ידוע בעיקר בעצי הסקוויה ובזה שהסופר המהולל Mark Twain כתב על המקום את הסיפור הראשון שלו: The Celebrated Jumping Frog of Calaveras County. הסנאי שאתחיל איתו הוא בעצם chipmunk (לא אנסה לשער איך זה נכתב בעברית). ומה ההבדל בין סנאי לבין chipmunk? הסימן הפשוט ביותר הוא: אם יש לנ"ל פסים על העין אז הוא chipmunk ואם אין פסים על העין אז הוא סתם סנאי (squirrel). למעשה הם כולם מאותה משפחה, יחד עם מרמיטות ועוד יצורים. אז הנה הראשון:

long eared chipmunk - big trees
Long-eared Chipmunk – Calaveras Big Trees State Park

באותה שמורה פגשנו גם בסנאי. הסנאים (אחרי שהוצאנו את ה chipmunk מהכלל) נחלקים לשתי קטגוריות עיקריות: סנאי אדמה (ground-squirrel) החיים במחילות וסנאי עצים (רק squirrel) שבונים קינים על עצים. בדרך כלל סנאים גדולים יותר מ chipmunk אבל לא במקרה שלפנינו. סנאי דאגלאס הוא סנאי עצים קטן שנפוץ בהרי הסיירה נבדה של קליפורניה. והנה לפנינו נקבה (עדיין מניקה) על עץ:

douglas squirrel - big trees
Douglas' Squirrel – Calaveras Big Trees State Park

עברנו את ההרים (Sierra Nevada) לצידם המזרחי. שם פגשנו chipmunk נוסף בשמורת Devil’s Postpile National Monument. זו שמורה שהיתה פעם חלק מפארק Yosemite אבל היום נפרדת ממנה. המקום ידוע בעיקר בתצורת המשושים שלו (לבה קרושה שנפרדת לעמודים בעלי חתך משושה, מחומש וריבועים שונים). ויש שם גם נחל יפה ומפלי מים, וגם ציפורים וסנאים:

alpine chipmunk (probably) - devils postpile
Least Chipmunk – Devil's Postpile National Monument

עלינו גם על הרים גבוהים כדי לראות את העצים העתיקים בעולם (Bristlecone Pine) וגם את הנוף. השמורה עצמה בגובה רב (תנאים קשים לעצים) ומול מרכז המבקרים היו שני נציגי משפחת הסנאים. הראשון הוא סנאי אדמה נפוץ ביותר בהרים: Golden-mantled Ground Squirrel. וזהו סנאי למרות שמרחו על גבו פסים בסגנון סימון שבילים של החברה להגנת הטבע. אם הפסים אינם על העין אז הוא סנאי ולא chipmunk, אבל עדיין חמוד. ואחריו ראינו chipmunk  חמוד אוכל גרגרים משיח. צילמתי אותו דרך השיח (הייתי בצד הנגדי) ושמחתי שוב שיש ציוד טוב שיכול לעשות זאת בלי מאמץ. זהו מין שנמצא במרכז ארה"ב ומגיע מערבה אל קליפורניה רק בנקודה זו (השמורה על הגבול המזרחי של קליפורניה).

golden mantled ground squirrel - white mountains
Golden-mantled Ground Squirrel – Inyo National Forest: Schulman Grove Visitor Center
uinta chipmunk - white mountains
Uinta Chipmunk – Inyo National Forest: Schulman Grove Visitor Center

היו שם גם ציפורים, למרות שהציפור שרציתי לראות לא הופיעה (Pinyon Jay). בכל זאת כמה צילומים יצאו טוב אז הנה שתי דוגמאות, כולל Mountain Bluebird שדומה לעורבני שקיוויתי לראות:

mountain bluebird (male) - white mountains
Mountain Bluebird (male) – Inyo National Forest: Patriarch Grove
red tailed hawk - white mountains
Red-tailed Hawk (juvenile, southwest) – Inyo National Forest: Patriarch Grove

ביום האחרון עצרנו בשמורת Mono Lake בתחילת הדרך הארוכה הביתה. לפני שנים ביקרו אצלנו עננת ומשפחתה ועצרו שם בטיול בלעדינו וצילמו ציפורים שלא הכרתי. עננת גם פרסמה שתי רשומות, אחת על כל הציפורים (כאן) ואחת על ציפור מסויימת שהיא טענה שנפוצה מאד במקום (כאן). הציפור הנפוצה היא Sage Thrasher ותמיד כשאנו עוצרים במקום הציפור אינה שם (היא עונתית). סוף דבר: מצאתי אותה. בנוסף, עננת דיווחה על Yellow-headed Blackbird בה קינאתי במיוחד כי היא יפה מאד. מאז מצאנו אותה במקום אחר, וגם Mamma Quail הוסיפה אותה לרשומה על Mono Lake (כאן). ולסיום עננת צילמה דרור חמוד עם מקור קטן במיוחד העונה לשם Brewer’s Sparrow, ועל זה עדיין נותרתי מקנא… אז הנה הציפור שמצאתי:

sage thrasher - mono lake
Sage Thrasher – Mono Lake

פגשנו בשמורה גם chipmunk קטן במיוחד, בהיר יותר מזה שבשמורת המשושים אבל אותו מין. היו כמה מהם, ואחד דיגמן לי:

least chipmunk - mono lake
Least Chipmunk – Mono Lake

נכנסנו לשמורה המפורסמת בקליפורניה, Yosemite National Park כדי לחצות אותה לצידה השני בדרך הביתה, וגם כדי שאשתי היקרה תשתכשך במימי Tenaya Lake שנמצא בגובה 3000 מטר מעל פני הים ומימיו רק הפשירו מקפיאת החורף. גם שוטטנו באחו נהדר Tuolumne Meadow וראינו סנאי אדמה שמיוחד לאיזור:

beldings ground squirrel - yosemite
Belding's Ground Squirrel – Yosemite National Park: Tuolumne Meadow

חזרנו עייפים אך רצוצים, ויום לאחר מכן יצאנו לשיטוט ערב על שפת הנחל המקומי, ושם צילמתי סתם ציפור מקומית יפה. גם עבר לי תוכי מול הפנים אבל מרוב הפתעה שכחתי לצלם. Mamma Quail הזהירה את הילדים לא להתקרב למים כי יש שם אליגטורים (כך אמרה בצחוק). יום אחר כך קראה חדשות שצדו שם אליגטור שמישהו שיחרר בנחל. גם אותו לא צילמתי, אז הנה הציפור:

annas hummingbird - alameda creek
Anna's Hummingbird (female) – Alameda Creek, Fremont, California

6 תגובות בנושא “צילום סנאים

1. תמונות נהדרות!

סוף סוף למדתי להבדיל בין צ'יפמאנק וסנאי… וגם קיבלתי תזכורת לטיול שלנו במונולייק 🙂

2. אני שמחה שסוף סוף פגשת את ה-Sage Thrasher… היא היתה מאד נפוצה שם. אח"כ פגשתי אותה שוב ב-Panamint בעמק המוות – שוב עם Mama Quail 🙂