עוד גירסה לאותה עוגה

למי ששם לב, נעדרתי מהבלוג לתקופה ארוכה (בשבילי). יצאנו לטייל. בילינו כמה ימים בדרום קליפורניה, ואחר כך נסענו לעוד כמה ימים לעמק המוות. שם גילינו שגם במקום החם על פני כדור הארץ יש לפעמים קור כלבים.

נתחיל בדרום קליפורניה. טיילנו עם חברים ואחד המסלולים היה בשמורת ציפורים נחמדה שמאד מומלצת למי שבאיזור: San Joaquin Marsh Refuge שבניהול University of California-Irvine. זהו מקום עם בריכות מים וצמחיה שאמורה להיות טבעית לסביבה ויש שם הרבה ציפורים. כמו שתיארתי ברשומה על צילום ציפורים, מצאתי קומבינציה טובה של עדשה ומצלמה שעובדת בשבילי לצילום תוך תנועה ובלי חצובה. מצלמת Nikon D500 ועדשה Nikon 200-500mm וכל התענוג הזה עלה בערך $4000. אז הנה תוצאה ראשונה: לבנית גדולה ובפיה מעין סרטן (קרוב של לובסטר, אבל קטן):

dse_8955
Great Egret

לא אתעכב הרבה על שאר הציפורים, אבל שתיים מהן היו מעניינות במיוחד. הראשונה היא Blue-winged Teal (בעברית: שרשיר כחול־כנף). הם אמורים להיות בקליפורניה אבל שנים רבות חיפשתי ולא מצאתי. והנה בפעם הראשונה, שרשיר כחול כנף (זכר) בחברת שרשיר אחר Cinnamon Teal שגם הוא זכר. הם שחו יחד, פעם זה מרים את ראשו ופעם השני. כחול הכנף הוא הברווז עם כתם לבן גדול בחזית הפרצוף. השרשיר השני (בעברית הוא בטח נקרא "חלודי") הוא בצבע חלודה עם עין אדומה.

dse_9007
Blue-winged Teal, the one with the head up
dse_9009
Cinnamon Teal, the one in front

בסוף המסלול ממש לפני שמגיעים לחניה אני רואה הבזק כתום על עץ, ומיד הציפור הקטנה ירדה לקרקע. זו ציפור אפריקאית שאני פוגש בפעם הראשונה אבל אי אפשר לטעות בה: Orange Bishop שמשום מה נקרא עכשיו Northern Red Bishop. כמובן שמרגש מאד לראות ציפור חדשה (ויפה במיוחד), אבל גם מצער למצוא מושבה של פליטי תרבות…

dse_9047
Northern Red Bishop

כשהציפור עפה אל העץ היא הרימה את נוצות הצוואר בתנוחה אופיינית.

dse_9055

כל זה ארך מספר שניות, אבל המצלמה הזאת עובדת מהר מאד גם מרחוק. יומיים אחר כך נסענו לעמק המוות לכמה ימי טיול (וקמפינג). בדרך עצרנו למסלול קטן בו לא היה לי מה לצלם (יש שם נוף). בסיום המסלול, הגעתי אל הרכב, ארזתי את המצלמה והתחלתי לפרוק אוכל, גזייה וסיר כדי להכין ארוחת צהריים. המצלמה נפלה מהרכב והתרסקה. גם העדשה לא שרדה. בדרך לעמק המוות עצרנו בחנות וקנינו עדשה חדשה (אותו דגם), ומצלמת כיס קטנה. המצלמה שרציתי לא היתה בחנויות, והזמנתי אותה אחר כך.

בעמק המוות שהינו שלשה ימים. ושם קיבלתי מתנה שמחממת מאד את הלב:  עוגת יום הולדת שהכינה אשתי היקרה בתנאי שטח, בלילה, ברוח ובקור כלבים, בזמן שהילדות ואני ישנו באוהל. היא קנתה סיר גדול מברזל יצוק (לבישול על מדורה) וניסתה להכין Peach Cobler. המתכון שלה טיפה שונה: האפרסקים משומרים מקופסה. הקמח נטול גלוטן – בפעם הראשונה בחיי אכלתי דּוּרָה. ההמתקה היתה נטולת סוכר. הבישול היה על מדורה והתוצאה לפניכם:

cake-2016-1
עוגת יום הולדת

זה נראה שונה מהמתכון המקורי שלי. האפרסקים זו השכבה השחורה בקרקעית. למרבית ההפתעה השכבה שמעל ל"אפרסקים" היתה אכילה ואפילו לא רעה בהתחשב בתנאים. ההשקעה היתה מדהימה וחיממה את הלב. לסיום, שיר יום ההולדת האהוב עלי. לי כמובן יש סיבה טובה להרגיש בדיוק את ההיפך מהמתואר בשיר, אבל הוא יפה במיוחד:

9 תגובות בנושא “עוד גירסה לאותה עוגה

1. מזל טוב 🙂
    התמונות נהדרות. חבל שהעדשה התרסקה אבל טוב שנמצא תחליף מהיר.

משעשע אותי ההבדל בין תיאורי הטיולים שלך ושל זוגתך

2. אני שמחה שאהבת (לפחות את הכוונה שלי …) זה היה הניסיון הראשון שלי בכלל בבישול/אפיה בסיר ברזל יצוק על מדורה (בלילה, בקור כלבים). עם הכשרון שלי, אני צריכה להתאמן הרבה בשביל להשיג תוצאה משביעת רצון (ובטן). אני כבר מתכננת את הקמפינגים הבאים לצורך זה 🙂
    מזל טוב, יקירי!

3. מזל-טוב!!!!
    אתה בהחלט מוכשר מאד.(בלי קשר למצלמה) נכון חבל מאד, אבל כמו ששכנתי החכמה נהגה לומר: לא צריך להצטער על מה שאפשר לקנות בכסף. איך שלא יהיה התמונות מעולות ואני מחכה לתמונות הבאות….
    העוגה נראית משהו משהו.
    נשיקות לכולם.

4. מזל טוב (באיחור אופנתי) 🙂
    ועכשיו יש לך סיבות לקנות לעצמך מתנת יום הולדת – מצלמה חדשה…
    אני מאד מבינה את הכאב במצלמה שנהרסת ככה, אפילו אם שלי היא בערך עשירית המחיר משלך…
    וכל הכבוד ל-Mamma Quail על היוזמה והבישול! כמו שאני מכירה אותה, עד ליום ההולדת הבא היא כבר תהיה מומחית בעוגות בתנאי שדה 🙂

1. המצלמה החדשה הגיעה אתמול!!! אותו דגם של הקודמת – ובמחיר נמוך יותר. אם יש יום בו אני צריך לקנות משהו, אין כמו Black Friday שבמקרה יצא גם יום הולדת.