טיול אביבי בקיץ – חלק ראשון

יש לא מעט מקומות שביקרנו בהם ואמרנו שחייבים לחזור לשם. הסיפור הבא הוא על מקום כזה – אולי המקום שהכי רוצים לחזור אליו. את הטיול ערכנו בעשרים ביולי 2010 שזה אמצע הקיץ, אבל המקום נראה כמו שיא האביב. נוף מדהים, קצת שלג על הקרקע, בעלי חיים ששיתפו פעולה ולא ברחו, וכמויות גדולות ומגוון עצום של פרחים. חייבים לחזור בשביל הפרחים. כמו שכתבה עננת, אביב זה לא בהכרח התאריך ובמקרה הזה תראו בעצמכם.

צילמנו במצלמה פשוטה יחסית, ובקושי רב הצלחתי לצמצם את כמות התמונות שאראה פה לרק 100. ולכן זה יהיה סיפור בשלושה חלקים.

הצילומים מופיעים לפי סדר האירועים.

המקום נקרא Hurricane Ridge ונמצא בפארק Olympic National Park שבצפון מערב מדינת וושינגטון, הקצה הצפון מערבי של ארה"ב (פרט לאלסקה). הפארק הוא יער גשם באקלים ממוזג. המסלול התחיל בצד העליון של היער. בחלק הראשון עולים קצת מעל לקו העצים ומגיעים לאיזורים מלאים עשבים ופרחי בר. בחלק השני נראה את המשך המסלול אל הפסגה ובשלישי את הדרך חזרה. המסלול קצר, שלושה קילומטרים לכל כיוון, אבל לקח שש שעות כי צריך לבדוק כל פרח…. לפני העליה עוד הספקנו לעצור בדרך ולצלם את העורב המקומי:

IMG_7050 northwestern crow
Northwestern Crow

את הנוף של ראש הרשומה כבר הראיתי לא מזמן: במסלול זה ראינו את המרמיטות המקומיות. הנוף כולל גם שלג:

יצאנו לדרך, אשתי ואני, שתי בנות קטנות (הגדולה בת שש) וסבתא. הלכנו לאט לאט וצילמנו פרחים. טרחתי לזהות מעט מהפרחים. זה לא תחום המומחיות שלי ואשתי עסוקה… אבל העיקר זה לראות את מה שיש.

IMG_7072 Drummond's or fan-leaf cinquefoil
Cinquefoil sp

עצרנו על שלוגית גדולה כדי שהילדות יזרקו עלי קצת כדורי שלג, גם בתוך החולצה.

המשכנו שוב, לאט עם הרבה פרחים. White Avalanche-Lily היה בולט במיוחד בשטח, ושווה כמה צילומים. ישנם מינים רבים של Indian Paintbrush אבל רק אחד מהם ורוד באיזור ההוא.

IMG_7088 white avalanche-lily Erythronium montanum
white avalanche-lily Erythronium montanum
IMG_7089 white avalanche-lily Erythronium montanum
IMG_7091 white avalanche-lily Erythronium montanum
IMG_7093 mountain Indian paintbrush Castilleja parviflora
Mountain Indian paintbrush – Castilleja parviflora

ועוד פרחים. התורמוס (כפי שציינתי בעבר) הוא מזונם החביב של המרמיטות, אותן נראה בהמשך.

IMG_7103 Phlox sp
Phlox sp

IMG_7113 bigleaf lupine Lupinus polyphyllus
Bigleaf lupine – Lupinus polyphyllus

IMG_7114 Phlox sp

הגענו אל גבול היער ויש נוף נהדר. מרכז הפארק הוא הר שנקרא "הר אולימפוס" (כמובן על שם הר אחר). הוא גדול למדי אבל אינו גבוה מאד – רק 2400 מטר לערך. למרות זאת, ההר מכוסה קרחונים – אולי כי המקום צפוני למדי. על שיפולי ההר יש יער גשם, ואנו הולכים עכשיו בדיוק מעל היער, על רכס בצד הצפוני של ההר.

האיילים היו נפוצים למדי. זה אותו מין אייל שנמצא בקליפורניה: Mule Deer על שם אוזניו הגדולות. תת המין הצפוני נקרא Black-tailed Deer והוא קטן ממה שאנו רגילים לו בקליפורניה. היה להם הרבה עשב לאכילה…

IMG_7142 mule deer
Mule Deer
IMG_7155 mule deer
IMG_7160 dark-eyed junco
Dark-eyed junco
IMG_7163 Cow Parsnip
Cow Parsnip
IMG_7164 Cow Parsnip

עוד בעל חיים שפגשנו הרבה הוא סוג סנאי שנקרא Yellow-pine Chipmunk. כתבתי עליהם בעבר. אלה היו חביבים במיוחד, כנראה רגילים לקבל אוכל ממטיילים.

IMG_7166 yellow-pine chipmunk
Yellow-pine Chipmunk
IMG_7168 yellow-pine chipmunk

את החלק הראשון אסיים במבט אל הר האולימפוס. בחלק השני יהיו בעיקר פרחים, ועוד פרחים, וסבתא מוצאת סחלב.

7 תגובות בנושא “טיול אביבי בקיץ – חלק ראשון

1. תודה.

לא ממש טרחתי להגדיר. אשתי היקרה אמרה לה מה שהיא ידעה מראש מבלי להשקיע מאמץ. הסתכלתי באתר של צמחי המקום כדי לזהות כמה – אבל לא יותר מדי. הרעיון היה להראות עד כמה מרשים המקום. אני מקווה ששכנעתי אותך מספיק שאת חייבת לבקר שם…