טיול אביבי בקיץ – חלק שלישי

תקציר הפרקים הקודמים: עלינו אל גבול קו העצים של Hurricane Ridge שנמצא בפארק Olympic National Park. תחילה ראינו פרחים ונוף וקצת בעלי חיים. אחר כך ראינו פרחים ונוף ופרחים וחוזר חלילה. עכשיו נסיים עם עוד קצת פרחים ובעלי חיים ונוף. קצת חוזר על עצמו, אבל זה היה בסך הכל שש שעות. לוקח יותר זמן לכתוב על זה מאשר לטייל…

IMG_7268 phlox sp

ואז, בעיקול הדרך פתאום ראינו אותן: המרמיטות של אולימפיק (Olympic Marmot). כתבתי על המרמיטות לא מזמן, אבל עכשיו הן מופיעות בקונטקסט של הטיול. זהו מין נדיר למדי (כמה אלפים בלבד) ומאד מקומי, והמסלול בו הלכנו הוא עיקר תחום המחיה שלהן. הן אוכלות את הנוף – בעיקר את התורמוסים.

IMG_7279 olympic marmot
Olympic Marmot

IMG_7294 olympic marmot

במידה רבה הנוף של כרי "דשא" מרהיבים עם הרים מושלגים ברקע מזכיר לי מאד את הסצנה המפורסמת מהסרט "צלילי המוסיקה". המקום פופולרי מאד לצילומי חתונות, בעיקר בתחילת המסלול ליד מרכז המבקרים. שם גם שמו את השלט "לא לדרוך על הנוף".

IMG_7326 mule deer
Mule Deer

הבחנתי בתנועה בתוך העשב וראיתי שכווי (Sooty Grouse). זו היתה נקבה, לפי זה שהיו לה אפרוחים. הצלחתי להתקרב (אולי בגלל האפרוחים) ואפילו לצלם.

IMG_7334 sooty grouse
Sooty Grouse
IMG_7336 sooty grouse
very young Sooty Grouse

מיד בהמשך מצאה ביתי הגדולה (אז היתה בת שש) אייל לצפות בו על שלוגית.

IMG_7338 mule deer
looking at Mule Deer
IMG_7339 mule deer
Mule Deer

היינו כבר קרובים לקצה הדרך. נמשיך עם פרחים…

הגענו למעלה וישבנו לאכול ארוחת צהריים על הסלעים. מולנו עמדה איילה ולעסה את ארוחת הצהריים שלה (לחצו על התמונות ותראו בהגדלה – היא לועסת). מעליה הנוף של הר אולימפוס. בין רגלינו התרוצצו הסנאים הקטנים וחיפשו אוכל. היינו יכולים להשאר שם לנצח.

IMG_7364 mule deer

IMG_7378 yellow-pine chipmunk
Yellow-pine Chipmunk

הסתובבנו וירדנו חזרה. פחות צילומים, כי עלינו באותה דרך וכבר צילמנו את מה שראינו.

The hills are alive with the sound of music

בכביש המוביל למטה מהפארק עצרנו לצלם את הנוף לכיוון צפון – ההר מאחורינו ואנו צופים אל המיצרים בם עובר הגבול בין ארה"ב וקנדה: Strait of Juan de Fuca ומעבר להם האי Vancouver Island בו יש מרמיטות נדירות ביותר.