מסע לדרום אריזונה – תערוכה

בפעם האחרונה סיפרתי על המסע לדרום אריזונה, והבטחתי צילומי ציפורים ובעלי חיים. מעט אפילו הופיעו ברשומה האחרונה. הצטברו הרבה צילומים, אספתי בערך מאה טובים, אבל זה יותר מדי לרשומה אחת וזה משעמם לכתוב חמש כאלה. אז בחרתי מתוכם את אלה שאני מחבב במיוחד (זה היה קשה מאד) ואני הולך להציג זאת כמו תערוכת צילומים, לא לפי סדר המסע. חלק מהצילומים בחרתי כי הציפור מיוחדת לי (לא נמצאת באיזורים שאני רגיל לטייל בהם), או שזאת הפעם הראשונה שאני מצלם אותן באופן מוצלח. הציפור בראש הרשומה נפוצה מאד אצלנו – זהו קורמורן (Double-crested Cormorant) אבל הפעם תפסתי אחד ממריא מתוך נהר הקולורדו, וזה יצא יפה. בצילום הבא שקנאי לבן (כתבתי עליהם בעבר) וזאת שוב השתקפות יפה בנהר הקולורדו:

DSF_9334
American White Pelican

עוד בקליפורניה וליד נהר הקולורדו, ראינו הרבה דברים מרהיבים. הנה מדגם של נוף עם עגורים וגם כמה אווזי שלג:

DSF_8538
Sandhill Crane
DSF_9529
Snow Geese
DSF_8465
Snow Geese

כתבתי בעבר על סוגי הדרורים הגדולים של צפון אמריקה: Towhee. יש שני מינים שאנו רואים הרבה ליד הבית, ואחרים שנמצאים בעיקר בדרום הרחוק (של קליפורניה ואריזונה). בטיול הזה ראינו הרבה מהם וצילמתי שני מינים שוב, הפעם באופן ברור יותר:

DSF_9649
Abert's Towhee
DSF_8733
Canyon Towhee

סיפרתי גם על עורבים. אחד מהם, Chihuahuan Raven, צילמתי רק פעם אחת בניו מקסיקו. זה היה מטושטש מאד ובשלג, אבל כל מה שהיה לי לרשומה ההיא. ראינו אותם שוב והפעם זה יצא אחרת:

DSF_9056
Chihuahuan Raven

במוזיאון המדבר בטוסון ראינו שתי "הופעות" של דורסים מבוייתים. הם הסבירו שקשה לדעת עם איזה דורסים הם יופיעו כי הדורסים עושים את ההופעה מרצונם החופשי, ואלה שלא רוצים באותו יום לא מופיעים. קל לצלם ציפורים ש"מופיעות" קרוב. אחד המינים, Gray Hawk, יפה מאד ונדיר ביותר בארה"ב (נמצא בעיקר במקסיקו). אחר כך ביקרנו בשמורה קטנה בה מקננים שבעה זוגות (אבל רק באביב). חייבים לחזור לשם כדי לראות זאת.

DSF_8888
Gray Hawk
DSF_8913
Harris's Hawk
DSF_8689
Great Horned Owl

אחד הדורסים שסירב להופיע באותו יום הוא הנפוץ ביותר בצפון אמריקה, וכתבתי עליו רשומה: Red-tailed Hawk. כמובן, אם הוא נפוץ במיוחד, אז נראה אותו בטבע. הם אוהבים לשבת במקום תצפית גבוה (עמודי תאורה, לדוגמה). במדבר סונורה, הם יושבים על קקטוס:

 

עוד ציפור שרציתי מאד לראות היא מין מיוחד של נקר: Gila Woodpecker. הם אוהבים לנקר את הקקטוסים הגדולים ומשאירים שם חורים גדולים שמשמשים ציפורים אחרות (גם ינשופים). הרבה נקרים מתקשרים באמצעות קולות הניקור בעץ. אבל ניקור קקטוס לא משמיע קול. לכן, הנקרים האלה צווחים בקול רם. ראינו הרבה מהם ושמענו עוד הרבה יותר. הנה אחד בתנוחה אופיינית:

DSF_8662
Gila Woodpecker

לא רק ציפורים היו שם. הראיתי ברשומה האחרונה את ה"חזיר" של צפון אמריקה. בדרך חזרה. בזמן ההליכה במוזיאון שמענו אמא אחת מפצירה בבנה לספר מה היה אתמול בבית הספר: הם לא יצאו להפסקה בחצר כי טייל שם Javelina. כמו חזירי בר, הם יכולים להיות מסוכנים. בדרך חזרה בטיול, אחד מהם חצה את השביל שהלכנו בו. הרמתי את המצלמה וצילמתי צרור תמונות תוך שניה. זה כל מה שיצא:

DSF_9072
Collared Peccary – Javelina

ועוד יונק שסיפרתי עליו: עטלף שפגשנו בצינוק של הכלא בעיר יומה. לא קל לצלם בחושך…

DSF_9414
Bat in Yuma's Prison

היו גם ציפורים שנפוצות שם מאד אבל חדשות לחלוטין בשבילי. הנה אחד מהם. בעברית הוא נקרא "דשוש". אולי עדיף לא לקרוא לו בעברית:

DSF_8641
Curve-billed Thrasher

לסיום, כמה ציפורים קטנות וחמודות כולל שני מיני קרדינל. שווה לפתוח את התמונות ולראות קצת פרטים.

 

3 תגובות בנושא “מסע לדרום אריזונה – תערוכה

כתיבת תגובה