טיול יום העצמאות 2018 – תינוקות, פרחים, פרפרים

זהו החלק השני (והאחרון) על טיול יום העצמאות. בחלק הראשון סיפרתי (והראיתי) קצת על נקר חדש, ציפורים חדשות אחרות וקן יפה של עבי־מקור.הפעם נוסיף עוד קצת צילומי תינוקות חדשים כיאה לעונת השנה, וכמו שתיארתי בשנה שעברה. אתמקד מאד בפרפרים ופרחים, מה שאיני עושה הרבה. וכמו ברשומה הקודמת, זה לא יהיה לפי סדר כרונולוגי של הטיול, אלא רק רשמים וצילומים שהצליחו יותר מאחרים.

הצילום בראש הרשומה הוא של California Tiger Lily או בשמו הלטיני: Lilium pardalinum.

תינוקות

כאמור, קיץ היא העונה לצפות בדור החדש של בעלי חיים. ברשומה הקודמת תיארתי משפחה עם גוזלים של עבי־מקור. לקראת סוף אותו שבוע נסענו לכיוון פארק Lassen ובדרך ראינו רחוק בשדה זוג עגורים. זו הנקודה הדרומית ביותר בה ראינו עגורים בקיץ. הם היו רחוקים, אבל עצרנו לצפות בהם ולצלם. תחילה קשה היה להבחין בעשב הגבוה, אבל לבסוף ראינו שני צעירים – משפחה של זוג בוגרים ושני ילדים. כל בוגר השגיח על צעיר אחר, ככה שיוצא לראות רק צעיר אחד במרכז הצילום:

DSF_9419
Sandhill Crane with colt

מוקדם באותו שבוע, יצאנו לעת ערב לאגם קטן ביער. אפשר להשתכשך במים, והיו שם משפחות ציפורים. ברנטות קנדה עם אפרוחיהם הסתובבו ליד הבת הגדולה, כך שאין לי צילום טוב של הדור הבא בנפרד מאנשים. היו שם מספר משפחות של ברכיות. הנה אחת מהן:

DSF_9080
Mallard

היתה שם עוד משפחה גדולה של ברווז מוזר העונה לשם העברי "מֶרְגוֹן גדול": Common Merganser. סבתא ספרה את הצאצאים והיו בקבוצה נקבה עם 17 אפרוחים. ברווזים ממין זה נוהגים לקבץ להם אפרוחים של אמהות אחרות. לפני כמה ימים הראו בחדשות צילומים של נקבה עם יותר משבעים אפרוחים שאספה לה. היא תשגיח על כולם עד שיגדלו להיות עצמאיים.

DSF_9059
Common Merganser
DSF_9070
Common Merganser
DSF_9075
Common Merganser

שאר בעלי חיים

במקומות שונים בכל הטיול ראינו ציפורים וסנאים. באחד השבילים חצתה איילה את הדרך קרוב מאד לפנינו ונעלמה ביער. הסנאים שראינו טיפוסיים ליערות של מזרח קליפורניה ואינם בנמצא קרוב לבית. הנה מבחר קטן:

 

מדי פעם ראינו ציפורים גדולות בשמיים מעלינו. הנה דוגמה של שלך ושקנאי לבן. השלכים נפןצים מאד בקליפורניה ליד מקווי מים – הם אוכלים רק דגים. ראינו אותם גם בישראל: זה אותו מין ציפור בכל העולם.

DSF_9100
Osprey
DSF_9113
American White Pelican

והנה מבחר של ציפורים בצבעים שונים. Mountain Bluebird הוא מין של קיכלי. היה מרגש לראות את הזכר הכחול מאד – אין הרבה צבעים כחולים בעולם החי.  מומלץ מאד לפתוח את התמונות ולהסתכל מקרוב.

DSF_9129
Mountain Bluebird – male
DSF_8778
Steller's Jay

 

מסלול לאגם הרותח

אני נוטה לא לצלם פרחים. אשתי אחראית על הנושא הזה ויש לה את המצלמה המתאימה כדי לצלם מקרוב. אבל, לפעמים, במיוחד כאשר היא מבקשת, גם אני מצלם. זה קורה בדרך כלל כאשר הפרח רחוק ואין גישה אליו. כמו הצילום בראש הרשומה של פרח גדול למדי (בגודל אגרוף) ומרשים. אלא מה: ראינו אותו כאשר היינו על גשר והוא היה על גדת הנחל מרחוק. עוד מה שהיה צמוד למים הוא מרבד של הפרח הבא:

DSF_9521
Whitewater Crowfoot – Ranunculus aquatilis

הצילומים הנ"ל היו במסלול שהלכנו בו בפארק לאסן, בדרך לאגם הרותח. זה מסלול שלא היינו בו מעולם. בדרך לאותו אגם עברנו צמוד לנחל עם איזור של צמחי מים, פרחים רבים ופרפרים רבים. כל השמורה היא איזור געשי. האגם עצמו הוא נביעה של מים העוברים מתחת לאדמה צמוד לאיזור חם מאד והם יוצאים רותחים מאיזור הנביעה. באותו מקום האגם רותח ממש.

DSD_9981
Boiling Lake
DSD_9992
Boiling Lake

אני מצלם פרפרים יפים כאשר מזדמן לי. בהרבה מקרים יש צורך ממשי במצלמה הגדולה שמיועדת לציפורים. הפרפרים בדרך כלל קרובים יותר, אבל עדיין זקוקים להגדלה גדולה. וככה יוצא שאני מצלם עוד פרחים, כי עליהם נמצא פרפר. גולת הכותרת (עבורי) של המסלול לאגם הרותח היתה כאשר צילמתי פרפר שךא ראיתי בעבר, שותה צוף של סחלב. סחלבים הם תמיד משהו מיוחד. במקרה זה הסחלב הוא אחד ממיני סחלבי הביצות (bog orchid) שיש להם פרחים קטנים רבים מסודרים על עמוד אחד. הוא נקרא Scentbottle ובלטינית: Platanthera dilatata.

DSF_9605
Clodius Parnassian on Scentbottle

והנה מגוון של פרפרים ועשים שראינו באותו מקום.

DSF_9595
Clodius Parnassian and Mormon Fritillary
DSF_9541
Pale Tiger Swallowtail on California tiger lily

 

שאר פרפרים לסיום

המסלול לאגם הרותח היה שופע פרפרים, אבל ראינו הרבה אחרים במהלך כל השבוע. אסיים עם מגוון של פרפרים מהטיול. שוב אני ממליץ לפתוח ולהסתכל מקרוב.

DSF_9220
Western Tiger Swallowtail – Papilio rutulus
DSF_9214
Sylvan Hairstreak – Satyrium sylvinus
DSF_9003
Echo Azure – Celastrina echo
DSF_8860
Pale Beauty – Campaea perlata

6 תגובות בנושא “טיול יום העצמאות 2018 – תינוקות, פרחים, פרפרים

  1. קודם כל, וואו. וואו. התפעלתי בקול רם מכל אחת מהתמונות. נפלא!
    מעבר לזה, יש לי המון מה לומר…
    בקשר למרגונית, שאוספת צאצאים – מה עושות האחרות, אלו שלקחו להן את הצאצאים? להן אין אינסטינקט של איסוף צאצאים?
    וגם אני ראיתי Bluebird 🙂
    ל-Tanager גם יש צבעים נפלאים!
    מרבד הפרחים במים זו נורית המים, אותו מין שיש אצלינו. מין בר ולא פולש בכל העולם.
    הפרפר על הסחלב – מליון וואו. איזו תמונה! הסחלב שייך לסוג שבעברית נקרא "מירונית" (על שם המירון, כי שם נמצא מין אחר מאותו סוג לפני 60 שנים בערך). הייתי מתרגמת את השם ל"מירונית מורחבת". הפרפר בתמונה הוא ממשפחת הצבעוניים, קרוב לצבעוני החרמון שאצלינו.
    התמונה של שני הפרפרים והדבורה גם מדהימה! וזנב הסנונית על השושן הכתום! נפלא, נפלא!!
    ה-California Tortoiseshell הוא מאד דומה לנמפית החרמון שאפשר לראות באירופה (ומעט מאד בחרמון).
    ובקיצור, יו!!!!!!!!!!! איזה יופי!

    אהבתי

    1. המון תודה
      אין לי מושג לגבי המרגונית… אבל זה יפה לראות
      איני מכיר שמות משפחה של פרפרים בעברית. הפרפר על הסחלב הוא מאותה משפחה של זנב הסנונית Papilionidae אבל שייך לתת משפחה ללא תוספות ב"זנב": parnassiinae

      אהבתי

  2. תמונות מקסימות. בעיקר אהבתי את ה-bluebird אבל כמובן שעוד הרבה.
    ואת כותרת הרשומה…

    אהבתי

כתיבת תגובה