שתי תוספות וטיול למזרח קליפורניה

בצילום בראש הרשומה:
Allen’s Hummingbird, female, with flowers: Columbine and Indian Paintbrush

שתי התוספות הן שני מיני ציפורים שצילמתי לאחרונה. אלה תוספות כי פירסמתי בעבר רשומות על המשפחות שלהן, וזאת מבלי שהיה לי צילום סביר של המינים האלה. הראשונה, מין של hummingbird שנדיר בקליפורניה, ראיתי אותו בעבר, אבל זו הפעם הראשונה שיש לי צילום. השני, מין של נקר שכתבתי עליו ברשומה השלישית על נקרי אמריקה, אבל היה לי צילום מטושטש בודד של נקבה בלבד. בטיול למזרח קליפורניה בסוף השבוע האחרון ראינו שני נקרים כאלה.

Calliope Hummingbird

בחודש שעבר היינו בטיול בצפון וושינגטון, כפי שתיארתי בשתי הרשומות האחרונות (חדר עם נוף של נהר, ורשומה על vireo). קיוויתי לצלם כמה מינים חדשים של בעלי חיים כי זה איזור גידול שונה ממה שאנו רגילים לו בקליפורניה. אכן, צילמתי כמה מינים חדשים אבל אני רוצה להתמקד תחילה במין של hummingbird. כתבתי על ארבעה מינים של hummingbird ברשומה אחת והנה מין חמישי: Calliope Hummingbird. זו הציפור הקטנה ביותר בצפון אמריקה, משקלה פחות משלושה גרמים. היא מאותו סוג של Allen’s Hummingbird מהרשומה הקודמת. הן שוהות במקסיקו בחורף ונודדות לשהיית קיץ ורביה בצפון מערב ארה"ב. לכן קל יותר היה לראותן בצפון וושינגטון. הנה נקבה בשדה פרחים:

DSF_5336
Calliope Hummingbird, female

כדי להמחיש את גודלה, הנה צילום של פרפר (זנב סנונית כלשהו) באותו מקום.

DSF_5364

ולסיום, צילום מוצלח למדי, כזה ששווה שיופיע באחת התערוכות שלי.

DSF_5342
Calliope Hummingbird, female

Williamson’s Sapsucker

כאשר כתבתי על הנקרים מסוג Sapsucker היו חסרים לי צילומים של אחד מהם: Williamson’s Sapsucker. הנה מה שהיה לי אז, צילום מטושטש ממרחק רב של נקבה:

SONY DSC
Williamson’s Sapsucker, female

הזכר נראה שונה לחלוטין, ומין זה של נקר הוא היחיד באמריקה שמראה הזכר שונה מאד ממראה הנקבה. זו הסיבה שבמשך שנים רבות חשבו שאלה שני מינים נפרדים עד שהתגלה שהם מקננים יחד. בסוף השבוע האחרון יצאנו לשני טיולים מזרחית להרי הסיירה נבדה שבמזרח קליפורניה. בשבת הלכנו במסלול מעגלי בהרים שליד Carson Pass ובתחילת המסלול ראינו זכר צעיר של Williamson’s Sapsucker. המשך המסלול היה מרהיב ביותר, ואראה פה כמה צילומים. למחרת, חצינו את הגבול למדינת נבדה מזרחית לאגם טאהו וטיילנו במסלול קצר סביב אגם שנקרא Spooner Lake. גם שם היו מראות מעניינים.

DSF_9039
Williamson’s Sapsucker, juvenile male
DSF_9041

מראות מהמסלול של Carson Pass

הלכנו במסלול מעגלי, בגובה של יותר מאלפיים מטר. התחלנו באגם שנקרא Woods Lake והמשכנו בעלייה עד שהגענו לאגם Round Top Lake. הדרך היתה ברובה מיוערת עד שהגענו קצת יותר גבוה אל גבול העצים. הנה תצפית על האגם:

20190810_142352
Round Top Lake

את הנקר ראינו יחסית בתחילת המסלול. האגם היה בנקודה הגבוהה במסלול. משם פנינו שמאלה אל עבר אגם נוסף: Lake Winnemucca. בדרך אל האגם הפריחה היתה בעיצומה. בגבהים כאלה, הפשרת השלגים עוד לא הסתיימה ולכן הפריחה בעיצומה באמצע הקיץ. הנה דוגמה לפריחה ולאגם:

20190810_154510
Lupine, Indian Paintbrush and more
20190810_154755
Lake Winnemucca

היו שם מספר ציפורים יפות כולל להקות של Mountain Bluebird שכתבתי עליהם לא מזמן. בשדות הפרחים שבמורד מתחת לאגם הופיעה עוד ציפור קטנה: נקבה של Allen’s Hummingbird. היא מאותו סוג של Calliope Hummingbird אבל מין שונה. אחרי מנוחה של הציפור על עץ הצלחתי לצלם אותה שותה צוף מפרחי Columbine. הצילום בראש הרשומה גם הוא מאותו אירוע.

DSF_9077
Allen's Hummingbird, female
DSF_9078
DSF_9079

לסיום, אשאיר אתכם עם מבט לאחור אל הפסגה שמאחורי האגם, ופרחי Indian Paintbrush.

20190810_155517

מראות מהמסלול של Spooner Lake

הנוף סביב Spooner Lake פחות מרהיב, אבל גם שם זו הייתה חוויה. האגם קטן (כל המסלול היה חמישה קילומטרים). יש באגם דגים לרוב ולכן הוא מושך אליו ציפורים שמתמחות בדייג: שלכים ועיטם לבן־ראש (באנגלית: Osprey and Bald Eagle). השלך הוא מין דורס מיוחד המתמחה רק בדייג, שייך למשפחה ביולוגית נפרדת שבה מין בודד, ונפוץ בכל בצפון אמריקה, אירופה ואסיה וגם מופיע בארץ. העיטם ידוע כעצלן שמעדיף להמתין עד שהשלך ידוג ואז רודף אחריו העיטם ומנצל את גודלו כדי לקחת לשלך את הדג. במשך כל המסלול ראינו רק עיטם אחד שעף מצד אל צד. כנראה בגללו לא היו שלכים:

DSF_9145
Bald Eagle

היו גם ציפורים קטנות ויפות. הנה דרור גדול וצבעוני, שכתבתי עליהם בעבר:

DSF_9126
Green-tailed Towhee

ממש בסוף הסיבוב הופיע שלך מעל ראשנו ובטפריו החזיק דג קטן.

DSF_9167
Osprey

הוא התיישב על עץ מת קרוב אלינו ואכל את הדג במהירות, אולי לפני שיגיע העיטם. אז אסיים בצילומי שלך על עץ.

DSF_9177
Osprey with Fish
DSF_9194
בתיאבון

4 תגובות בנושא “שתי תוספות וטיול למזרח קליפורניה

1. וואו
    וואו
    הכי הכי הכי ה-allen's hummingbird על האקווילגיה. תמונות מדהימות מדהימות במיוחד!!!!
    אבל גם כל השאר מקסים.

2. מקסים.
    הייתי באפריל באקוודור, יש שם כמה מקומות מיוחדים לצפייה בהמינגברד אחד מהם GUSNGO LODGE 13 מינים במקום אחד. מרתק.